Gyorsmenü

HF

Commerce (including tariff)

Az online vásárlási szokások vizsgálata a generációk szempontjából

Az online vásárlás egyre inkább a hétköznapi életünk részévé vált, melynek hatására az ekereskedelem volumene exponenciálisan növekedett az elmúlt években. Az e-kereskedelem mellett a közösségi média oldalak használata is életünk szerves részét képezi, amelynek jelentős hatása van a vásárlásainkra is. Célkitűzésül azt fogalmaztuk meg, hogy megvizsgáljuk az online vásárlási szokásokat, az azokat befolyásoló tényezőket. Kutatási célkitűzésünk teljesítése érdekében online kérdőíves felmérést végeztünk, melynek elemszáma 477 fő.

Hamisított termék vásárlásának kockázata az interneten

Az internet, mint ma már nélkülözhetetlen értékesítési csatorna, lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy időtől és tértől függetlenül vásároljanak online. Ennek eredményeként, egyre több fogyasztó, egyre gyakrabban és egyre nagyobb értékben vásárol online. Az elektronikus kereskedelem működéséhez azonban elengedhetetlen a biztonsági környezet megteremtése a fogyasztók védelme érdekében.

Consumer behavior in sports marketing in the context of football

This article evaluates the main concepts of Sports Marketing that influences on consumer behavior in the context of football. As it is disputable if sports consumers are unique or not, within researchers and marketers, this article also tries to investigate the literature presenting opinions on the topic. The author has tried to find out the main traits that make sports consumers unique or non-unique by synthesizing academic literature and a case study on Fenerbahce SK. This research is not empirical and presents a theoretical framework.

Egy magyar biztonságtechnikai vállalat ellátási lánca

Hazánkban, ha biztonságtechnikáról beszélünk az emberek számos dologra gondolnak. Van, aki a tűzjelzőkre, néhány pedig a biztonsági őrökre, a személy és vagyonvédelemre. Napjainkban pedig egyre jelentősebb szerepet kap a biztonságtechnika, az egyre több elektronikusan működő gépek, berendezések miatt. A jövőben méginkább elterjedtebbé válik a robotika, az Ipar 4.0 mindenhova begyűrüző hatása.  Tanulmányunkban a vállalat ellátási láncát vizsgáljuk, fényt derítünk arra, honnan indul a beszerzési folyamat, hogyan jut el az alkatrész a gyártási folyamatig, majd onnan az elosztóközpontba.

Estimation of food and nutritional security in Azerbaijan: a case study of the Ganja-Gazakh region

This paper seeks to estimate household food security situation in the Ganja-Gazakh region of Azerbaijan based on both rural and urban areas of the Ganja-Gazakh region by identifying the food consumption and nutritional security situation of individual households. Primary data was generated from 300 households through simple random sampling. A face to face survey interview was conducted to collect quantitative and qualitative data on food and nutritional security such as availability, access, utilization, and stability.

The main traits of the Hungaro-Taiwanese economic relations with special focus on the trade with agricultural products

This paper provides the reader with a thorough insight into the bilateral economic relationship between Hungary and Taiwan. Due to the One-China policy Hungary – and most countries in the world – do not have formal diplomatic or political contacts with Taiwan, however Taiwan as an autonomous economic entity seems to be a promising partner for Hungary and other European countries, even though due to the huge geographic distance and to the relative less-known market environment the amounts of trade turnover and investments have still been modest.

A megatrendek hatása a marketingkommunikációra és a marketing oktatására – egy, a marketingoktatók körében végzett nemzetközi felmérés eredményei

Tanulmányunk egy saját nemzetközi felmérés eredményeinek segítségével azokat a globális megatrendeket vizsgálja meg, amelyek hatással vannak az üzleti gyakorlatra és a marketing oktatására. A teljes mintából az oktatók inputját arra is fel tudtuk használni, hogy a válaszadók nézetei alapján három fontos szempontból is előrejelzéseket fogalmazzunk meg a marketingkommunikáció jövőjét illetően, továbbá megfogalmazzuk ezek közvetlen hatását az üzleti és marketing tárgyak oktatására.

 

A Lean koncepció szerepe egy középvállalat mindennapjaiban

A logisztika területe kiemelten fontos mind a napi működés során, mind pedig a jövőre vonatkozó tervek megvalósításában. A megfelelő logisztikai folyamatok és döntések nagymértékben meghatározzák a vállalatok sikeres működését, eredményességét, profit termelő képességét és a költségek alakulását. A tanulmány célja feltárni azokat a lehetőségeket, amelyek útmutatást biztosíthatnak kihívásokkal küzdő vállalkozásoknak, segíteni tudják a hatékony működést.

 

Üzleti intelligencia (BI) alkalmazása a logisztikában

A rohamosan fejlődő logisztika és az ellátásilánc/hálózat anyagáramlási és információ áramlási folyamatai többé már nem csak az úgynevezett alapfolyamatokról (RST – raktározás, szállítás, tárolás) szól, illetve a klasszikus költség- és idő-csökkentési célok az ellátásilánc mentén is folyamatosan átformálódni látszanak. Egyre több kiegészítő szolgáltatás és cél jelenik meg vevőkiszolgálási szint emelése érdekében, a fejlett üzleti gazdaságokban a logisztika ma már rég nem kiszolgáló terület, hanem sokkal inkább profitorientált stratégiai területté kezd válni.

Economic and social factors in Taiwan’s competitiveness with special focus on the Taiwan-EU trade relations

The main question of this study is the present and future challenges that influence Taiwan’s development and competitiveness. From among these traits the issue of the high exposition (especially in terms of FDI) and growing dependence on mainland China (the People’s Republic of China), the need for a shift in terms of the main drivers of the future economic development and to mitigate the risks of brain drain and social unrest.

Oldalak