Gyorsmenü

M11

Production Management

Egy magyar biztonságtechnikai vállalat ellátási lánca

Hazánkban, ha biztonságtechnikáról beszélünk az emberek számos dologra gondolnak. Van, aki a tűzjelzőkre, néhány pedig a biztonsági őrökre, a személy és vagyonvédelemre. Napjainkban pedig egyre jelentősebb szerepet kap a biztonságtechnika, az egyre több elektronikusan működő gépek, berendezések miatt. A jövőben méginkább elterjedtebbé válik a robotika, az Ipar 4.0 mindenhova begyűrüző hatása.  Tanulmányunkban a vállalat ellátási láncát vizsgáljuk, fényt derítünk arra, honnan indul a beszerzési folyamat, hogyan jut el az alkatrész a gyártási folyamatig, majd onnan az elosztóközpontba.

A pecsenyeliba termelés naturális és ökonómiai hatékonyságának vizsgálata adott telep példáján keresztül

A tanulmány célja a pecsenyeliba hizlalás termelési paramétereinek, illetve költség- és jövedelemviszonyainak vizsgálata esettanulmányi jelleggel adott telep példáján keresztül. A begyűjtött adatokat leíró statisztikai módszerek segítségével dolgoztuk fel, majd modellkalkuláción keresztül vizsgáltuk az értékesítési ár, a takarmányár és a legfontosabb termelési paraméterek változásának önköltségre és fajlagos jövedelemre gyakorolt hatását, amelyeket kereszttáblákban foglaltunk össze.

 

A Lean koncepció szerepe egy középvállalat mindennapjaiban

A logisztika területe kiemelten fontos mind a napi működés során, mind pedig a jövőre vonatkozó tervek megvalósításában. A megfelelő logisztikai folyamatok és döntések nagymértékben meghatározzák a vállalatok sikeres működését, eredményességét, profit termelő képességét és a költségek alakulását. A tanulmány célja feltárni azokat a lehetőségeket, amelyek útmutatást biztosíthatnak kihívásokkal küzdő vállalkozásoknak, segíteni tudják a hatékony működést.

 

Szolgáltatások teljesítményeinek mérése a szállodaiparban

A szolgáltatások egyre fontosabb szerepet töltenek be napjainkban, a szektor részarányának növekedése észrevehetően felértékelte a szolgáltatásnyújtást. Előtérbe került a minőségi szolgáltatás, és a vállalati stratégia része lett a szolgáltatásminőség. A vállalati célkitűzések között már nemcsak a bevétel vagy a fogyasztók számának maximalizálása szerepel, hanem a fogyasztók igényeinek minél magasabb szintű kielégítése is megjelent. A tanulmány célja esettanulmány keretein belül felmérni és értékelni egy szállodaipari vállalat szolgáltatásainak teljesítményét.