Minőségi felsőoktatás vs. minőségi diploma, avagy a humántőkébe való képzési befektetés hasznosulása munkaerő-piaci aspektusból
A tanulmány arra kíván rávilágítani, hogy a fiatalok munkaerő-piacra való kilépéséhez, az azon való érvényesüléshez milyen eszközök, módszerek, lehetőségek közül válasszanak oly módon, hogy az számukra a lehető legkedvezőbb megoldást eredményezze.
A tanulásnak/tudásnak tulajdonított jelentőség társadalmi megítélése változó képet mutat, az viszont vitathatatlan, hogy mind Magyarországon, mind szerte a világban az életen át tartó tanulásban (lifelong learning – LLL) rejlő lehetőségek jelenthetik az oktatási-képzési tevékenységek dinamizálásának és versenyképességének kulcsát.
Our paper is aimed at highlighting and trying to find answers to the questions what methods, instruments and possibilities there are at the disposal of the young in order to gain the best result possible when entering the labour market and wishing to be successful there.
The significance attributed to studying/knowledge by society shows a varied picture although it is evident that the opportunities hidden in lifelong learning (LLL) either in Hungary or all over the world can mean the key to dynamising education and training as well as being competitive.