Az online vásárlás egyre inkább a hétköznapi életünk részévé vált, melynek hatására az ekereskedelem volumene exponenciálisan növekedett az elmúlt években. Az e-kereskedelem mellett a közösségi média oldalak használata is életünk szerves részét képezi, amelynek jelentős hatása van a vásárlásainkra is. Célkitűzésül azt fogalmaztuk meg, hogy megvizsgáljuk az online vásárlási szokásokat, az azokat befolyásoló tényezőket. Kutatási célkitűzésünk teljesítése érdekében online kérdőíves felmérést végeztünk, melynek elemszáma 477 fő.
A technológia kifejezés ma bizonyosan a leggyakrabban használt szó a szakirodalomban, mindemellett a vállalati stratégiai döntések talán legfontosabb meghatározó eleme. Hová kell a korlátos mennyiségben rendelkezésre álló erőforrásokat allokálni a kereskedőknek, annak érdekében, hogy megfeleljenek a digitális világ kihívásainak? A mai összekapcsolt, számítógépesített és kommunikációközpontú világban a megfelelő jövőképpel rendelkező cégek új szabályokat diktálnak a maguk iparágában, mégpedig új e-üzleti modellekkel és új vállalkozáson belüli folyamatokkal.
A termékek iránti kereslet-kínálat többféle értékesítési csatornán keresztül érvényesül. A piachely mint közvetlen értékesítési pont jelentősége az ellátásilánc-hosszában, a termelő és fogyasztó közötti kapcsolatrendszer megteremtésében, a változatos területhasználatban jelentkezik.