Gyorsmenü

I21

Analysis of Education

Ungarischsprachiger unterricht ausserhalb des Mutterlandes: Die Lage der Vilmos-Bálint-Grundschule in Csíkszenttamás

Unsere Studie präsentiert die Ergebnisse einer Umfrage, die in dem Dorf Csíkszenttamás durchgeführt wurde. Im Sommer 2019 nahmen Lehrkräfte und Studierende der MATE (Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, Ungarische Universität für Agrarwissenschaften und Lifesciences, damals SZIE, Szent István Universität) und Gymnasiasten aus Gödöllő in einem Dorfforschungscamp teil, um statistische Daten zu sammeln und eine Fragebogenerhebung durchzuführen.

Középiskolás diákok ismerete egyes nemzetgazdasági ágak és a háztartások üvegházhatásúgáz-kibocsátásáról

Az éghajlatváltozás napjainkban egyre nagyobb mértékű káros hatásokat eredményez, melyek a jövő generációinak életében is érzékelhetők lesznek. A klímaváltozás kialakulásában több tényező is szerepet játszik. A szakemberek szerint az iparosodás óta az antropogén tevékenységek a legmeghatározóbbak az üvegházhatású gázok légköri koncentrációjának növekedésében, amely felelőssé tehető a levegő hőmérsékletének globális emelkedéséért. A különböző tevékenységek üvegházhatásúgáz-kibocsátása eltérő mértékű. A téma tanítása jellegénél fogva a földrajz és a természettudományos tantárgyak feladata.

Transformation toward e-learning: experience from the sudden shift to e-courses at COVID-19 time in Central European countries; Students’ satisfaction perspective

This study aims to evaluate transforming toward online-learning, concerning students’ satisfaction, social presence and students’ intention to continue with e-learning in Central European countries, taking the case of Hungarian higher education online courses during COVID- 19 measures.

This study finds that masters and undergraduate students’ satisfaction and social presence of online learning courses are neutral with little bias to be positive, also satisfaction has the key role in affecting student’s intention to continue with future online-learning.