Az üzletmenetre gyakorolt hatások elemzése, mint az üzletmenet-folytonosság menedzsment egyik legfontosabb sarokköve a menedzsment területen újszerű szemléletre épül, azonban a módszertan maga a mai napon is folyamatos fejlődés alatt áll. Nemzetközi szakértői kör keresi és modellezi azt a hatékony és jobban célzó megközelítést, mely segítségével hozzá lehet járulni a gazdasági társulásokra ható váratlan veszélyekkel szemben ellenálló képesség növeléséhez.
It is vital for customers to build coordinated and cooperative long-term relationships with other companies. According to Mohr and Spekman (1994) a partnership is such an intended relationship of strategic importance between two independent companies which have shared goals, strive for mutual benefits and there is strong interdependence between them. Like in any relationship, there are difficulties, problems, and conflicts in the relationship between the members of the supplier chain, as the parties try to promote their interests.
Minden vállalatra igaz a megfogalmazás, miszerint a vállalatok, hogy jövedelmezőségüket és versenyképességüket növelni tudják, olyan beszállító partnereket keresnek, akik jól és rugalmasan reagálnak a változásokra, jó minőséget produkálnak és nem a legdrágább árral dolgoznak. Habár a vevő vállalatok egyre szigorúbb feltételeket szabnak – hiszen egyre erőteljesebb a verseny a beszállító státusz elnyeréséért – , mégis vannak olyan beszállítók, akik képesek lépést tartani a többi vállalattal a mai világban. Egy beszállító kiválasztásánál nem csak az ár a döntő tényező.