Gyorsmenü

I25

Education and Economic Development

Ungarischsprachiger unterricht ausserhalb des Mutterlandes: Die Lage der Vilmos-Bálint-Grundschule in Csíkszenttamás

Unsere Studie präsentiert die Ergebnisse einer Umfrage, die in dem Dorf Csíkszenttamás durchgeführt wurde. Im Sommer 2019 nahmen Lehrkräfte und Studierende der MATE (Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, Ungarische Universität für Agrarwissenschaften und Lifesciences, damals SZIE, Szent István Universität) und Gymnasiasten aus Gödöllő in einem Dorfforschungscamp teil, um statistische Daten zu sammeln und eine Fragebogenerhebung durchzuführen.

Régi kihívások, új válaszok – a duális szakképzés pályaszocializációt előtérbe helyező, új típusú megközelítése

A duális szakképzési rendszer bevezetése minden korábbinál jobb lehetőséget biztosít a képzésben érdekeltek együttműködésére és közös felelősséggyakorlására. Utat nyit a képzés hatékonyságának fokozásához azáltal, hogy az irányított pályaszocializáció révén növeli a tanulók szakmai helytállásának esélyeit. A pályaszocializáció maga is folyamat és mint ilyen, irányítható. Ennek ellenére jelenleg egyelőre spontán hatások együtteseként valósul meg.

Az oktatás és a tudatosság jelentősége a családok digitális eszközhasználatában

A családok élete az elmúlt évtizedekben, de leginkább az elmúlt években alapvetően megváltozott. A digitális eszközök térnyerése megváltoztatta az időgazdálkodást (munka- és szabadidő egyaránt), munkamódszereket, oktatástechnikai eszközöket. A vírushelyzet megjelenésével a családok otthonukba kényszerültek, így a családtagoknak osztozniuk kellett eszközökben, térben és időben egyaránt. Az online térben történő munkavégzés, oktatás, szórakozás és az életfolyamatok kezelése kiegyensúlyozottan csak kellő tudatossággal történhet.