Gyorsmenü

A22

Undergraduate

A CSR kurzus hatása a hallgatók attitűdjére

A felelősségvállalás és a fenntarthatóság kérdése napjainkban egyre inkább fontossá válik a vállalatok és az egyének számára. A felsőoktatásnak kulcsszerepe van abban, hogy a következő generációk milyen tudással, képességekkel, attitűddel rendelkeznek a tanulmányaik elvégzése után. Jelen tanulmány fő kutatási kérdése, hogy milyen hatás érhető el a hallgatókban egy kurzuson keresztül, vagyis egy CSR témájával foglalkozó tárgy miként járul hozzá a kurzuson résztvevő hallgatók szemléletformálásához?

 

The analysis of market concentration in Hungarian tertiary education through enrolment data

As a result of its dynamic growth, the service sector has become the dominant sector of national economies in developed countries. At the end of the 20th century people began to perceive tertiary education as a service and this has brought about a change in their attitude towards higher education considering it as a commodity that can be bought. Non-business services like higher education are increasingly shaped by market forces and marketisation trends. The study examines the market structure of Hungarian higher education sector through enrolment data in Academic Year 2010-11.