Gyorsmenü

LA

History of Education

A megatrendek hatása a marketingkommunikációra és a marketing oktatására – egy, a marketingoktatók körében végzett nemzetközi felmérés eredményei

Tanulmányunk egy saját nemzetközi felmérés eredményeinek segítségével azokat a globális megatrendeket vizsgálja meg, amelyek hatással vannak az üzleti gyakorlatra és a marketing oktatására. A teljes mintából az oktatók inputját arra is fel tudtuk használni, hogy a válaszadók nézetei alapján három fontos szempontból is előrejelzéseket fogalmazzunk meg a marketingkommunikáció jövőjét illetően, továbbá megfogalmazzuk ezek közvetlen hatását az üzleti és marketing tárgyak oktatására.

 

The role of universities in educational development in connection with digitalization and entrepreneurship in Hungary

Universities can promote the development of entrepreneurial skills and innovation including digital technologies and startup courses. The startups are the drivers of digital development in technological innovation and ICT (OECD 2017). The study attempts to discover that which cooperations are among universities, research institutions and enterprises in Hungary. It is important to examine that what steps have been taken to increase digital and entrepreneurial skills. I made expert interviews, and I carried out a national questionnaire survey involving university students.