Gyorsmenü

L21

Business Objectives of the Firm

Üzleti intelligencia (BI) alkalmazása a logisztikában

A rohamosan fejlődő logisztika és az ellátásilánc/hálózat anyagáramlási és információ áramlási folyamatai többé már nem csak az úgynevezett alapfolyamatokról (RST – raktározás, szállítás, tárolás) szól, illetve a klasszikus költség- és idő-csökkentési célok az ellátásilánc mentén is folyamatosan átformálódni látszanak. Egyre több kiegészítő szolgáltatás és cél jelenik meg vevőkiszolgálási szint emelése érdekében, a fejlett üzleti gazdaságokban a logisztika ma már rég nem kiszolgáló terület, hanem sokkal inkább profitorientált stratégiai területté kezd válni.

Fókuszban az alkalmazottak

Napjainkban igen gyakran hallhatunk a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR), vállalatok felelős vagy éppen felelőtlen üzleti magatartásáról. Mi is valójában a CSR, milyen tevékenységeket takar, PR vagy marketing eszköz, vagy éppen menedzsment szemlélet, és mi állhat egy-egy vállalat esetében a hangzatos CSR tevékenységek hátterében? A CSR vizsgálható vállalaton belül és kívül, valamint holisztikus megközelítésben. A tanulmány a vállalaton belüli dimenzióra fókuszál, vizsgálva a CSR alkalmazottakra irányuló gyakorlati megvalósulását.