Gyorsmenü

R1

General Regional Economics

The trends of the lake tourism and results of Balaton research

Water is a natural resource that is the foundation of the most successful tourist destinations around the world (Mill-Morrison, 1992). Ponds, by virtue of their generation and development, have the characteristics that determine their utilization in tourism (Cooper etal., 2008). The spectacle and mood of the large, calm water mass, the wildlife and the diverse natural and cultural values of the background towns attract visitors to a multitude of visitors (Rátz – Michalkó 2007).

A falusi turizmus helyzete és fejlesztési lehetőségei

Napjaink élménygazdaságában egyre többen ismerik fel, hogy a stresszes mindennapok testi-, lelki- és szellemi fáradalmainak kipihenésére nem feltétlenül egy zsúfolt nagyváros vagy tömegturisztikai célpont a legalkalmasabb, ezért sokszor falun keresik a vidék romantikáját, az autentikus kultúrát, gasztronómiát, a csendet és nyugalmat, illetve azokat az aktív kikapcsolódási lehetőségeket, amelyeknek a vidék kiváló teret adhat. Fő célcsoportnak a közép- és az idősebb korosztályokat tekinthetjük, de úgy gondoljuk, hogy e termék a fiatal korcsoportok számára is vonzó lehet.