Gyorsmenü

Zöldturizmus a jövő stratégiai iránya?

  • Varga-Nagy Adrienn 1
  • Káposzta József 2
  • Nagy Henrietta 3
  • 1 adjunktus, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Szent István Egyetem
  • 2 egyetemi docens, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Szent István Egyetem
  • 3 egyetemi docens, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

Green tourism as the future’s strategic direction?

A legtöbb térség, település úgy tekint az idegenforgalomra, mint általános, minden esetben alkalmazható módszerre az adott helyzetből való kitörésre. Ha a gazdaságfejlesztési stratégiákat nemzetközi és hazai szinten is áttekintjük, a turizmus szinte valamennyiben megtalálható, mivel minden térségnek van olyan értéke, amely bemutatásra érdemes. Azonban önmagában a vonzerő még nem elegendő a sikerhez. Sőt, a fejlesztéshez sem, ha nem átgondoltan valósul meg. A tervezés nehézsége a rendkívül gyorsan változó gazdasági környezet, amelyet sokszor nehezen lehet követni. A turizmus tervezése az állami, az önkormányzati, a non-profit és a magánszektor számára a rendelkezésre álló erőforrások minél hatékonyabb kihasználása és a lehető legnagyobb hozam elérése érdekében zajlik. Mindezt úgy kell kialakítani, hogy közben a fenntartható fejlődés elvét ne hagyjuk figyelmen kívül és az elemzésekben közreadott trendekre is megfelelő figyelmet kell fordítani. Ezen elveket alapul véve érdemes olyan fejlesztési irányok stratégiába való beemelését is figyelembe venni, melyek a természeti értékek védelmét, a zöldturizmus/ökoturizmus stratégiai ágazattá történő fejlesztését is előtérbe helyezik.

 

Most settlements consider tourism as a general method for the way out from their situation that can be applied in any situation. If national and international economic strategies are overviewed, tourism can be found in almost all of them, since all regions have values that are worth to introduce. However, if only the attraction is given, it is not enough for the success, not even for the development if it is not carefully planned. Planning is difficult because of the quickly changing economic environment that is hard to follow carefully. Planning in tourism means the use of resources of state, municipality, non-profit and private sector as efficient as possible as well as aims to reach the highest possible profit. All this has to be carried out as meeting the sustainable development principles while paying enough attention on the trends in analyses. Based on the abovementioned principles, such development directions focusing on the protection of natural values and green/ecotourism as a strategic sector could be involved in development strategies.

Befoglaló szám: 
Oldal: 
pp. 94-102
Terjedelem: 
9
JEL-kód:
LOC-kód: